OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Organitzem el II Torneig Promeses Infantil Femení de bàsquet

La competició se celebrarà del 9 a l’11 de febrer al Pavelló del Pla del Bon Aire i aplegarà sis equips

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

El Club Natació Terrassa organitzarà, els dies 9, 10 i 11 de febrer, el II Torneig Promeses Femení de Bàsquet, una competició que aplegarà sis equips de categoria infantil femení, formats per jugadores de 13 anys. Al marge del CN Terrassa, prendran part en l’esdeveniment el Barça CBS, el València BC, el CN Sabadell, el Femení Maresme i el Basket Almeda. Tots els partits, un total d’onze, es desenvoluparan al Pavelló del Pla del Bon Aire. El torneig ha estat presentat en roda de premsa aquesta tarda, en un acte que ha comptat amb la presència del vocal de la Junta Directiva del club, Joan Cabrera, i del coordinador de la secció de bàsquet, Vicente Gómez.

Augment de l’oferta basquetbolística de la secció

En la intervenció inicial, Cabrera ha afirmat que aquesta competició pretén “seguir dinamitzant la vida esportiva de la ciutat”. El vocal de la Junta Directiva ha recordat que la secció compta “amb un torneig anual plenament consolidat, el Torneig de Reis de Bàsquet de Base, del qual ja hem organitzat divuit edicions”. “Amb el torneig que avui presentem volem incrementar l’oferta basquetbolística de la secció i constituir un estímul per a les nostres jugadores, atès que el cartell aplega equips de fora de Catalunya que sempre suposen un incentiu”, ha afegit.

Cabrera ha subratllat que el torneig reflecteix dues de les línies d’actuació del club en matèria esportiva, “d’una banda, fa visible la nostra aposta per accentuar la importància de l’esport femení i, de l’altra, s’emmarca en la nostra voluntat d’incrementar el nombre de competicions de categoria que se celebren a Terrassa”. “Sense anar més lluny, fa menys de dues setmanes, vam ser la seu del Campionat de Catalunya Absolut i Júnior Open de natació i, properament, acollirem el Campionat de Catalunya de Natació Adaptada”, ha remarcat.

Equips d’alt nivell

Al seu torn, el coordinador de la secció Vicente Gómez ha explicat que la categoria infantil és la darrera de l’escola de bàsquet, just abans de passar a la secció. “El torneig esdevé una bona manera de cloure l’etapa de l’escola. De fet, volem estrenar enguany un torneig infantil de categoria masculina”, ha anunciat.

Gómez ha posat èmfasi en la qualitat del cartell de participants. “Hem convidat els millors de cada grup de nivell A1 i cal tenir en compte que els equips estatals de referència són catalans. Per exemple, el Femení Maresme va guanyar l’edició de l’any passat i, després, va proclamar-se campió d’Espanya”. El coordinador de la secció de bàsquet ha destacat que vuit o nou jugadores de la selecció catalana infantil disputaran el torneig i ha expressat la seva satisfacció pel fet que la majoria d’equips convidats l’any passat hagin repetit. Quant a favorits, Gómez ha assenyalat dues de les novetats d’enguany. “Si atenem a la classificació, Barça i Basket Almeda són els millors fins ara. Però el bàsquet no és una ciència exacta”.

Dos grups de tres

El torneig s’estructura en una lligueta de dos grups de tres equips. Els dos primers de cada grup accediran a les semifinals, mentre que els tercers disputaran el matx pel cinquè i sisè lloc. Com a activitats complementàries, el dissabte a la tarda, tindrà lloc un concurs de triples i un concurs de Two Ball, modalitat que consisteix a sumar el màxim nombre de punts a partir de convertir cistelles des de diferents posicions de llançament.

Grups

1                                                                 2

Barça CBS                                         CN Sabadell

Basket Almeda                                   València BC