El club, a la jornada “El waterpolo com a valor de marca i el seu futur”

El president Jordi Martín intervé en la taula rodona

El Club Natació Terrassa va participar dimecres en la jornada “El waterpolo com a valor de marca i el seu futur”, organitzada per la Federació Espanyola de Natació (RFEN) i que va comptar amb la presència de representats de clubs, federacions i de la Lliga Europea de Natació. L’acte, que va desenvolupar-se al CAR de Sant Cugat, va esdevenir un workshop en què es van posar en comú la gestió, les estratègies i els objectius en segments de vital importància com la comunicació, el màrqueting, la imatge, la difusió o el concepte del waterpolo com a producte.

El president Jordi Martín va intervenir en la taula rodona de presidents de clubs, juntament amb Claudi Martí (CN Sabadell), Bernat Antràs (CN Barcelona), Jaume Roca (CE Mediterrani) i David Rivas (Automotor Canarias Echeyde). Martín va detallar les accions de comunicació que porta a terme el club en matèria de difusió del waterpolo tant cap als mitjans com orientades als socis. Així mateix, va explicar les actuacions relatives a aportar visibilitat als patrocinadors específics de la secció de waterpolo i les activitats de promoció de l’esport del waterpolo a la ciutat, com ara l’organització de les jornades XapPolo o les xerrades de jugadors en centres educatius. El president també va llançar idees per tal que el waterpolo es converteixi en un producte televisiu més potent.

El waterpolo des de diversos angles

Després de l’obertura per part del president de la RFEN Fernando Carpena, el responsable de waterpolo de l’organisme federatiu Àngel Moliner va protagonitzar la ponència “La situació actual del waterpolo espanyol, cap a on anem?”, que va incloure dades estadístiques molt interessants sobre la implantació d’aquest esport en el territori estatal i sobre quines són les zones que cal potenciar.

Posteriorment, va ser el torn de l’italià Marco Birri, LEN Operational Manager, que va pronunciar la conferència “El waterpolo vist des de TV-EBU”, que va analitzar el waterpolo com a espectacle televisiu. Per la seva banda, Rodrigo Gil-Sabio, director de Comunicació de la RFEN, va parlar sobre la difusió del waterpolo mitjançant diversos canals (web, xarxes socials, streaming, televisió) i va posar l’accent en la necessitat de coordinar estratègies comunes de comunicació amb els agents principals del canvi, els clubs de waterpolo.

Més tard, i en representació de Premaat, el director de Negoci David Rodríguez i la directora de Comunicació i Màrqueting Eva Quintanilla van explicar els motius que han portat la seva companyia a apostar per l’esport, per la Federació Espanyola i pel waterpolo. Per a ells, l’activació dels dos segments, esport i assegurances, resulta satisfactòria i amb un retorn que es pot mesurar.

Finalment, Santiago Garcia, director de Màrqueting de la RFEN, va repassar les característiques que té el waterpolo com a producte i quines accions poden desenvolupar-se per explotar-lo, tot animant les entitats a invertir en màrqueting com a eina de negoci. Per últim, el president del CN Atlètic-Barceloneta Julián García va elaborar les conclusions d’una jornada molt profitosa per avançar en la millora del waterpolo.